اخبار هفتگی ارزهای دیجیتال (هفته سوم مرداد ماه 1398)

اخبار هفتگی ارزهای دیجیتال (هفته سوم مرداد ماه 1398)
خلاصه اخبار

در این مطلب با سیگنال همراه شوید تا مهم ترین اخبار هفتگی ارزهای دیجیتال را در هفته سوم مرداد ماه 1398 مورد بررسی قرار دهیم.

گزارش های منتشرشده در رابطه با استخراج ارزهای دیجیتال در ایران از مهم ترین رویدادهای هفته سوم مرداد ماه 1398 بوده است که در ادامه آنها را بررسی خواهیم نمود:

کیف پول‌های لایت کوین، مورد حمله هکرها قرار گرفت

صرافی بایننس در توییتر رسمی خود اعلام کرد که کیف پول‌های لایت کوین مورد حمله داستینگ قرار گرفته‌اند. این صرافی در مورد این حمله چنین توضیح داد: در حمله داستینگ، هکرها با فرستادن مقادیر ناچیزی از رمزارزها به کیف پول کاربران، سعی در از بین بردن حریم شخصی آنان دارند.

رییس کمیسیون ماینینگ انجمن بلاکچین ایران: بحث مالیات برای دستگاه‌های استخراج کننده بی معنی است

محمد شرفی رییس کمیسیون ماینینگ انجمن بلاکچین ایران ضمن اشاره به این موضوع که فشار زیاد بر روی استخراج کنندگان ارزهای دیجیتال، باعث شیوع فعالیت زیرزمینی آنان می‌شود، گفت: بحث مالیات در زمانی که برق صادراتی اختصاص پیدا می‌کند بی‌معنی است و باید فرآیندهای این فعالیت تسهیل شود. در غیر اینصورت سرمایه ماینرهای ایرانی از کشور خارج و این صنعت در ایران تضعیف خواهد شد.

مدیر اجرایی Circle : چین در حال کوتاه آمدن از مواضع خود در قبال رمزارزهاست

طبق سخنان گرمی الیر مدیر اجرایی شرکت Circle در مصاحبه با CNBC، تعداد زیادی از افراد دولتی چین، در بازار ارزهای دیجیتال مشغول به فعالیت هستند. همچنین برخی از نهادها و شرکت های چینی نیز در صدد ترغیب دولت برای پذیرش این صنعت توسط دولت چین می‌باشند.  به عنوان مثال شرکت هیوبی (Huobi) کمیته‌ای را برای ایجاد هماهنگی بیشتر با دولت چین در مورد ارزهای دیجیتال، به شرکت خود اضافه کرده است.

عمده موجودی تتر در 318 آدرس

طبق اعلام شرکت تحقیقاتی کوین متریکس (Coin Metrics)، هشتاد درصد موجودی تتر تنها در 318 آدرس نگهداری می‌شود. در اختیار داشتن تتر توسط عده‌ای محدود بیان می‌کند که کنترل این استیبل کوین در دستان چند بازیگر اصلی این بازار است که می‌توانند باعث نوسان قیمت بیت کوین شوند و علاقه بسیار زیادی نیز به این کار دارند.

توضیحات سخنگوی صنعت برق برای دستگاه‌های استخراج کننده

 مصطفی رجبی، سخنگوی صنعت برق گفت کسی که می‌خواهد وارد حوزه استخراج رمزارزها شود، می‌بایست از وزارت صمت پروانه معتبر دریافت کند. این پروانه دو اختیار به وی می‌دهد: اول اینکه از شبکه سراسری برق مصرف کند، دو اینکه اقدام به تاسیس نیروگاه کند. وی همچنین اعلام کرد کسانی که می‌خواهند مصرف خانگی داشته باشند، به راحتی قابل شناسایی خواهند بود و آنان نیز باید پروانه بگیرند.

هاردفورک بیت کوین اس وی، شبکه را به سه زنجیره تقسیم کرد

پس از هاردفورک اخیر بیت کوین  اس وی، شبکه شاهد تفکیک سه زنجیره‌ای بود. نودهای بیت کوین اس وی به سه گروه تقسیم شدند و باعث تفکیک شبکه به سه زنجیره مجزا شدند. ۶۵ درصد نودها در زنجیره فعلی قرار گرفتند.۱۷ درصد در بلاک ۲۱۰ مگابایتی ماندند. همچینین ۱۹ درصد نودها حتی بروزرسانی نکرده‌اند و در زنجیره قبل از هاردفورک باقی ماندند.

رمزارز کشور چین در انتظار عرضه است

موچانگ چون، قائم مقام بانک خلق چین (PBOC)، اعلام کرده است که رمزارز ملی چین با هدف برآورده کردن نیازهای پیچیده اقتصاد این کشور از یک سیستم‌عامل دولایه‌ای استفاده خواهد کرد. در این سیستم‌عامل، بانک خلق چین لایه اول و بانک‌های تجاری لایه دوم را تشکیل خواهند داد. طبق گفته مو این (دولایه) باعث بهبود دسترس‌پذیری، بالا بردن نرخ مقبولیت در میان عامه مردم و تشویق نهادهای تجاری به نوآوری خواهد شد. زمان عرضه ارز دیجیتال چین هنوز مشخص نشده است.

سرقت 2 میلیارد دلاری هکرهای کره شمالی

طبق تحقیقات کمیته تحریم کره شمالی سازمان ملل، پیونگ یانگ برای فرار از تحریم‌ها در سال‌های گذشته با هک کردن بانک‌ها و  صرافی‌های فروش ارز دیجیتال حدود 2 میلیارد دلار به دست آورده است. در این گزارش آمده است که هكرها بخش اساسی بودجه دولت کره شمالی را تامین می‌کنند. به نظر می‌رسد که کشور کره جنوبی هدف خاص حملات هکرهای کره شمالی است. در تازه‌ترین اتفاق، هکرها با استفاده از فیشینگ ایمیلی، صرافی بزرگ ارزهای دیجیتال UpBit را مورد حمله قرار دادند.

آمازون نیز بلاکچین خود را راه اندازی خواهد کرد

آمازون قصد دارد تا به وسیله بلاک چین، داده‌های فروشگاهی و خدمات ابری بخش استارتاپ خود را سر و سامان داده و رویکرد جدیدی را در این خصوص اتخاذ کند.

بیت وایز: لیبرا سه سال رمز ارزها را جلو انداخت

بیت‌ وایز، شرکت ارائه‌ دهنده صندوق سرمایه‌ گذاری ارز دیجیتال مبتنی بر شاخص (Bitwise Asset Management) اعلام کرده است که طبق تحقیقات این موسسه بحث‌های منتشر شده در مورد لیبرا در جامعه، باعث رشد سریع‌تر آگاهی جوامع نسبت به ارزهای دیجیتال شده است.

 رمزارز در لیست جدید صرافی کوین بیس قرار خواهند گرفت

کوین بیس از امکان پشتیبانی از 8 رمزارز جدید در آینده‌ای نزدیک خبر داد. این رمزارزها عبارتند از: الوگرند (Alogrand)، کازماس (Cosmos)، دش (Dash)، دیکرد (Decred)، متیک (Matic)، هارمونی (Harmony)، آنتولوژی (Ontology)  و ویوز (Waves)

دبیر کل کانون صرافان ایران : هیچ یک از صرافی‌های رسمی کشور ارزهای دیجیتال را مبادله نمی‌کنند

شهاب قربانی دبیرکل کانون صرافان ایران طی گفت‌وگویی با خبرنگار پایگاه ایمنا، اظهار کرد:

صرافی‌هایی که در حوزه ارزهای دیجیتال فعالیت کرده و به خرید و فروش بیت کوین می‌پردازند، رسمی نیستند. اگر مردم از خرید و فروش ارزهای دیجیتال همچون بیت کوین در شرکت‌های تضامنی صرافی‌های رسمی اطلاع پیدا کردند، باید به مراجع قانونی گزارش دهند تا برخورد مناسبی با آنها صورت بگیرد.

مقیاس پذیری ترون با راه اندازی شبکه سان

جاستین سان در توییتر خود اعلام کرد با راه اندازی شبکه سان، رمزارز ترون 100 برابر مقیاس پذیرتر خواهد شد. این شبکه همچنین امکان ایجاد برنامه های غیرمتمرکز (DApp) بر روی زنجیره‌های جانبی را فراهم می‌کند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای ارز دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.