اخبار هفتگی ارزهای دیجیتال (هفته سوم اردیبهشت 1398)

اخبار هفتگی ارزهای دیجیتال (هفته سوم اردیبهشت 1398)
خلاصه اخبار

در این مطلب با سیگنال همراه شوید تا مهم ترین اخبار هفتگی ارزهای دیجیتال (هفته سوم اردیبهشت 1398) را مورد بررسی قرار دهیم.

به گزارش سیگنال، رشد بی سابقه قیمت بیت کوین در چند روز گذشته و اخبار منتشرشده در حوزه تکنولوژی بلاک چین از جمله مهم ترین رویدادهای هفته سوم اردیبهشت 1398 بودند که در ادامه هر کدام را بصورت جداگانه بررسی خواهیم نمود:

احتمال اضافه شدن معاملات مارجین به صرافی بایننس

اخبار هفتگی ارزهای دیجیتال (هفته سوم اردیبهشت 1398)

تغییرات صورت گرفته در رابط برنامه‌نویسی نرم‌افزار  (API) بایننس، صرافی بزرگ ارزهای دیجیتال، به ظاهر نشان می‌دهد که این شرکت، مقدمات معاملات مارجین را برای نه جفت ارز معاملاتی فعال کرده است . بنا بر گزارش منتشر شده در ماه گذشته، API  این صرافی به منظور افزودن دو متغیر، به‌روزرسانی شد. نام اولین متغیر اضافه‌شده «isSpotTradingAllowed» و نام دومین متغیر «isMarginTradingAllowed» است. نام متغیرهای خود توصیفی نشان می‌دهد که بایننس در حال پیاده‌سازی قابلیت معاملات مارجین (Margin Trading) است.

اسناد رسمی بیتفینکس از یک عرضه اولیه صرافی (IEO) یک میلیارد دلاری خبر می‌دهد

ژائو دونگ (Zhao Dong)، یکی از سهام‌داران صرافی بیت‌فینکس (Bitfinex)، اسناد تبلیغاتی جدیدی را منتشر کرده که در آن جزئیات مربوط به عرضه اولیه صرافی (IEO) یک میلیارد دلاری پیش رو ذکر شده است. دونگ این اطلاعات را در روز ۴ می (۱۴ اردیبهشت) بر روی حساب توییتر خود منتشر کرد. گفته می‌شود که این اسناد توسط آی‌فینکس (iFinex)، شرکت مالک صرافی بیت‌فینکس و ارز با ثبات تتر (USDT) منتشر شده است. این شرکت اعلام کرد که تا سقف ۱ میلیارد دلار تتر از توکن‌های این صرافی، با نام لئو (LEO)، برای خرید در دسترس هستند.

امکان پرداخت در شبکه لایتنینگ بیت کوین برای ساعت‌ هوشمند اپل

اخبار هفتگی ارزهای دیجیتال (هفته سوم اردیبهشت 1398)

شما هم اکنون می‌توانید پرداخت از طریق شبکه لایتنینگ را فقط با چند ضربه بر روی ساعت هوشمند اپل خود تجربه کنید. بلوولت (Bluewallet)، یکی از محبوب‌ترین کیف پول‌های شبکه لایتنینگ، در روز ۵ می (۱۵ اردیبهشت) برنامه کاربردی جدید خود را بر روی ساعت‌های هوشمند شرکت اپل عرضه کرد. این برنامه به دارندگان این ساعت‌های هوشمند اجازه می‌دهد تا از طریق فناوری جدید و پر ریسک لایتنینگ، خدمات پرداخت بیت کوین را دریافت کنند.

آغاز همکاری مایکروسافت و جی‌پی مورگان در بستر بلاک چین اتریوم

مایکروسافت که غالبا از آن به عنوان غول تکنولوژی ها یاد می شود، در تاریخ ۴ می همکاری خود با بانک بزرگ آمریکایی جی پی مورگان را با هدف راه‌اندازی پلتفرمی مبتنی بر اتریوم اعلام کرد. اصلی‌ترین هدف این پلتفرم سرعت بخشیدن و ساده کردن پرداخت‌های بین بانکی و بطور کلی بین تمام شرکت های تجاری مختلف است.

فیدلیتی معاملات نهادی بیت کوین را به زودی آغاز می‌کند

اخبار هفتگی ارزهای دیجیتال (هفته سوم اردیبهشت 1398)

به گزارش بلومبرگ در تاریخ ۶ می (۱۶ اردیبهشت)، شرکت سرمایه‌گذاری هفت تریلیون دلاری فیدلیتی (Fidelity) خرید و فروش بیت کوین را تا چند هفته‌ آینده برای مشتریان نهادی خود، راه‌اندازی خواهد کرد.

به نقل از منبعی آگاه که درخواست داشت نامش فاش نشود، شرکت تابعه‌ی فیدلیتی دیجیتال استس (Fidelity Digital Assets)، که محور فعالیت‌هایش پیرامون ارزهای دیجیتال است، این سرویس را به خدمات کنونی شرکت، اضافه خواهد کرد. این شرکت تابعه، در ماه اکتبر ۲۰۱۸ راه‌اندازی شد و پیش از معامله‌ی فرا بورسی  (OTC)، خدمات حفاظت از ارزهای دیجیتال را از ماه مارس امسال ارائه داده است.

هک صرافی بایننس و سرقت ۷,۰۰۰ بیت کوین توسط هکرها

طبق گزارشات رسمی، بایننس، یکی از بزرگترین صرافی‌های ارز دیجیتال دنیا، در روز ۷ می (۱۷ اردیبهشت) یک رخنه امنیتی را تجربه کرده و هک شده است.

طبق گفته بایننس، هکرها شیوه‌های گوناگونی از قبیل فیشینگ و ویروس را به کار گرفته‌اند تا تعداد زیادی از کدهای ۲FA و کلیدهای API به علاوه اطلاعات دیگر را به دست بیاورند.بنابر اعلام این صرافی، هکرها توانسته‌اند در یکی از تراکنش‌های انجام شده، ۷۰۰۰ واحد بیت کوین (BTC) را برداشت کنند.

ممنوعیت تراکنش‌ ارزهای دیجیتال بر روی سامانه پرداخت وی چت

اخبار هفتگی ارزهای دیجیتال (هفته سوم اردیبهشت 1398)

غول رسانه‌های اجتماعی چینی و ارائه‌دهنده خدمات پرداخت وی‌چت (WeChat)، در سیاست‌های پرداخت خود، تراکنش‌های ارز دیجیتال را ممنوع کرد. این خبر را داوی ون (Dovey Wan)، یکی از بنیان‌گذاران شرکت سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال پریمیتیو (Primitive) در روز ۷ می (۱۷ اردیبهشت) در حساب توییتر خود منتشر کرد.

بازنگری فیس‌بوک در سیاست تبلیغات ارزهای دیجیتال

تبلیغات مربوط به فناوری بلاک چین، اخبار صنعت ارزهای دیجیتال و همچنین رویدادها و مواد آموزشی مختص به این ارزها، هم‌اکنون می‌توانند بدون تایید قبلی، در فیس بوک به نمایش گذاشته شوند. فیس بوک، غول رسانه‌ی اجتماعی، این خبر را روز ۸ می (۱۸ اردیبهشت)، در Facebook Business منتشر ساخت. این خبر نشانگر تغییرات ایجاد شده در سیاست‌های این شرکت نسبت به سال گذشته است. طبق سیاست آن زمان فیس بوک، تبلیغ‌کنندگان فناوری بلاک چین باید پیش از انتشار تبلیغات، موافقت این شبکه اجتماعی را به دست می‌آوردند.

احتمال پذیرفته شدن قراردادهای آتی اتریوم توسط قانون‌ گذاران

اخبار هفتگی ارزهای دیجیتال (هفته سوم اردیبهشت 1398)

به گفته یک منبع آگاه در کمیسیون معاملات آتی کالا آمریکا (CFTC)، این احتمال وجود دارد که به زودی قراردادهای آتی اتریوم در این کمیسیون مجوز بگیرد. درخواست راه اندازی قراردادهای آتی اتریوم توسط یکی از صرافی ها به کمیسیون معاملات آتی کالا داده شده و در صورت پوشش دادن الزامات قانونی میتواند از سوی این کمیسیون مجوز بگیرد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.