اخبار هفتگی ارزهای دیجیتال (هفته دوم تیر ماه 1398)

اخبار هفتگی ارزهای دیجیتال (هفته دوم تیر ماه 1398)
خلاصه اخبار

هفته گذشته در کنفرانس بلاکچین آسیا، مدیر صرافی بایننس اعلام کرد که این صرافی ارز دیجیتال پلتفرم قراردادهای آتی راه اندازی خواهد کرد.

گزارش های منتشرشده در رابطه با استخراج ارزهای دیجیتال در ایران از مهم ترین رویدادهای هفته دوم تیر ماه 1398 بوده است که در ادامه آنها را بررسی خواهیم نمود:

دومین شهر بزرگ کره جنوبی به دنبال راه اندازی استیبل کوین

بوسان، دومین شهر پرجمعیت کره جنوبی بعد از سئول پایتخت این کشور، به دنبال راه‌اندازی ارز دیجیتال اختصاصی است. مقامات شهر بوسان قصد دارند تا در پروژه‌ی توسعه‌ی این ارز دیجیتال با ثبات، با BNK Busan Bank، شرکت تابعه‌ی خدمات مالی و بانکداری کره‌ای، همکاری کنند. در حال حاضر مقامات BNK Busan Bank، در حال توسعه‌ی این ارز دیجیتال با نرخ برابری ۱ به ۱ با ارز محلی حساب‌های این بانک هستند.

راه اندازی قراردادهای آتی در صرافی بایننس

هفته گذشته در کنفرانس بلاکچین آسیا، مدیر صرافی بایننس اعلام کرد که این صرافی ارز دیجیتال پلتفرم قراردادهای آتی راه اندازی خواهد کرد. هنوز زمان دقیقی برای راه اندازی این پلتفرم معاملاتی اعلام نشده و انتظار میرود که در هفته جاری و یا هفته آینده نسخه آزمایشی و شبیه سازی شده آن عرضه شود. این پلتفرم در ابتدا تنها جفت ارز بیت کوین/ تتر را تا اهرم 20 برابر پشتیبانی خواهد کرد.

فیروزآبادی: استخراج بیت کوین غیرقانونی نیست

به گفته ابوالحسن فیروزآبادی، رئیس مرکز ملی فضای مجازی، طرحی برای قانونمند کردن “استخراج ارزهای دیجیتال” با استفاده از نظرات دستگاه‌های مربوطه از جمله بانک مرکزی، وزارت نیرو، سازمان بورس و … آماده و در کمیسیون اقتصادی دولت تصویب شده ولی هنوز در هیات دولت مورد بررسی قرار نگرفته است. وی تاکید کرد:

“قانونی برای فعالیت ماینینگ در کشور نداریم و به همین دلیل نمی‌توانیم بگوییم آنچه هم اکنون توسط عده‌ای از مردم انجام می‌شود، خلاف قانون است چون قانونی وجود ندارد که با آن مغایرت داشته باشد.”

حمایت رهبران گروه ۲۰ از دستورالعمل‌ جدید FATF برای ارزهای دیجیتال

رهبران گروه بیست در نشستی که هفته گذشته در شهر اوساکای ژاپن برگزار شد، اعلام کردند که همچنان موضع قبلی خود را در قبال ارزهای دیجیتال حفظ کرده‌اند. به گفته‌ی آن‌ها، ارزهای دیجیتال در حال حاضر تهدیدی برای ثبات مالی به شمار نرفته و نوآوری‌های حاصل از این فناوری می‌توانند برای اقتصاد بسیار سودمند باشند. گفته می‌شود که موضع اعضای این گروه در قبال ارزهای دیجیتال، مطابق با آخرین نسخه‌ی استانداردهای مبارزه با پول‌شویی و تأمین مالی تروریسم گروه ویژه اقدام مالی (FATF) خواهد بود. طرفین توافق‌نامه نیز همچنان به تعهدات خود مبنی بر افزایش امنیت فضای مجازی پایبند خواهند بود.

درخواست کنگره آمریکا برای توقف پروژه لیبرا

کمیسیون اقتصادی و مالی کنگره آمریکا، با انتشار نامه ای از فیسبوک و شرکای تجاری آن خواسته است که فعالیت خود را در حوزه ارز دیجیتال لیبرا متوقف کنند و تا زمان اتخاذ تصمیمی مناسب از سوی این کنگره منتظر بمانند.

شناسایی مراکز استخراج ارز دیجیتال در استان های تهران و البرز

فرمانده انتظامی استان البرز در هفته گذشته از کشف 4750 دستگاه استخراج ارز دیجیتال در منطقه ماهدشت کرج خبر داد. همچنین به گفته مدیر برق منطقه ای استان تهران بزرگ‌ترین مرکز تولید بیت کوین با بیش از ۱۱۳۴ دستگاه ماینر در ورامین کشف و مابه‌التفاوت ۹ میلیارد و ۷۷۰ میلیون تومانی استفاده از برق صنعتی و آزاد، وصول شد.

در نظر گرفتن اماکنی برای استخراج ارز دیجیتال در ایران

آذری جهرمی، وزیر فاوا روز جمعه در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به اینکه استخراج بیت‌کوین امروزه پدیده‌ای رایج در دنیاست خواستار صدور پروانه قانونی برای استخراج‌کنندگان آن شد: «باید به فعالان این بخش پروانه فعالیت قانونی داده شود و امتیازاتی برای آنها در نظر گرفته شود تا آنها بتواند فعالیتشان را به‌صورت قانونی انجام دهند.»

وی در خصوص طولانی شدن تدوین قانون با وجود تلاشهای دولت، افزود: «موضوع نیازمند سیاست‌گذاری و تدوین مقررات است، تدوین مقررات در دولت در حال انجام است و قرار است که مکان‌هایی را در کشور در نزدیکی نیروگاه‌ها برای این کار در نظر بگیرند.»

تعرفه جدید برق برای ماینرها به زودی اعلام میشود

سخنگوی صنعت برق ایران اعلام کرد تعرفه‌های برق برای فعالان استخراج ارزهای دیجیتال به زودی و شاید تا پایان تیرماه  از سوی دولت مشخص و اعلام می‌شود. به گفته مصطفی رجبی مشهدی پس از مشخص شدن این تعرفه، فعالان استخراج ارزهای دیجیتال می‌توانند به صورت رسمی برق مورد نیاز خود را اعلام کرده تا برای آنها تأمین شود.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای ارز دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.