اتریوم سرمایه‌گذاران و شاهزادگان کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس را هدف گرفته است

اتریوم سرمایه‌گذاران و شاهزادگان کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس را هدف گرفته است
خلاصه اخبار

رهبران اتریوم در پی دستیابی به اهداف جاه‌طلبانه و جسورانه‌ای در خاورمیانه هستند. ویرجیل گریفیث (Virgil Griffith)، رئیس پروژه‌های خاص بنیاد اتریوم اعلام کرد که این سازمان قصد دارد از طریق همکاری با متخصصین مالی کشورهای حوزه خلیج‌فارس، سازگاری دومین بلاک چین بزرگ جهان (اتریوم) با احکام اسلامی را به نمایش بگذارد.

به گزارش سیگنال به نقل از ارز دیجیتال، رهبران اتریوم در پی دستیابی به اهداف جاه‌طلبانه و جسورانه‌ای در خاورمیانه هستند. ویرجیل گریفیث (Virgil Griffith)، رییس پروژه‌های خاص بنیاد اتریوم اعلام کرد که این سازمان قصد دارد از طریق همکاری با متخصصین مالی کشورهای حوزه خلیج‌فارس، سازگاری دومین بلاک چین بزرگ جهان (اتریوم) با احکام اسلامی را به نمایش بگذارد.

به گزارش کوین دسک، سنت‌های اقتصادی در جوامع اسلامی از اصول خاصی تبعیت می‌کنند که یکی از این اصول، ممنوعیت سود حاصل از سرمایه‌های قرض داده‌شده (وام‌ها) است. این پروژه به‌عنوان یکی از اولین قدم‌ها برای تضمین جمع‌اوری سرمایه‌های اشراف‌زاده‌های این منطقه به حساب می‌اید.

گریفیث درباره‌ی فعالیت بنیاد اتریوم برای تایید سازگاری این ارز دیجیتال با سنت‌های اسلامی گفت:

وظیفه‌ی من این است که کار را با امید به موفقیت ادامه دهم. احتمالاً هیچ اتفاقی نخواهد افتاد اما این احتمال هم وجود دارد که صندوق ذخیره ملی پادشاهی سعودی، مبلغی، مثلاً در حدود یک تریلیون دلار، در پروژه‌های اتریوم سرمایه‌گذاری کند که در این صورت لطف بسیار بزرگی در حق ما کرده و بسیار عالی خواهد شد.

به گفته‌ی ون حفیظی حالیم (Wan Hafizi Halim)، یکی از متخصصین اقتصاد اسلامی که در شرکت Amanie Advisors در دبی فعالیت دارد، این شرکت اعلام کرده که قراردادهای هوشمند اتریوم می‌توانند کاملاً حلال و یا حداقل سازگار با قوانین بانکداری اسلامی باشند.

اتریوم سرمایه‌گذاران و شاهزادگان کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس را هدف گرفته است

 

ون حفیظی حالیم (Wan Hafizi Halim)، یکی از متخصصین اقتصاد اسلامی شرکت Amanie Advisors

وی همچنین گفت که این تحقیق از طرف بنیاد اتریوم به ان‌ها محول شده و مستقیماً توسط خالق اتریوم، یعنی ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin)، رهبری می‌شود. او در ادامه افزود:

ما در مورد اتریوم تنها راهکار ارایه‌ داده‌ایم. شرکت‌هایی که به دنبال جمع‌اوری سرمایه در کشورهای مسلمان هستند، می‌توانند از طریق مراجع دینی نیز برای ارزیابی پروژه‌های خود اقدام کرده و از موافقت کامل ان‌ها اطمینان حاصل کنند. سپس می‌توانند با استفاده از این تاییدیه دینی، با شفافیت بیشتری عمل کرده و سرمایه‌گذاران مسلمان را برای شرکت و سرمایه‌گذاری در این پروژه‌ها ترغیب کنند.

بنا بر اخبار به دست امده، صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان سعودی که توسط شاهزاده خبرساز این کشور یعنی محمد بن سلمان (Mohammed bin Salman) رهبری می‌شود، سرمایه‌هایی در حدود ۳۰۰ میلیارد دلار را مدیریت می‌کند. به عقیده‌ی گریفیث، این مجوز همانند تیری در تاریکی است که در صورت برخورد به هدف، سود بسیاری در بر خواهد داشت و در صورت خطا رفتن نیز ضرر چندانی متوجه ان‌ها نخواهد کرد. اما بااین‌حال سرمایه‌گذاری شاهزادگان خاورمیانه در پروژه‌های اتریوم چندان هم دور از ذهن به نظر نمی‌رسد.

یکی از معامله گران ارزهای دیجیتال و اگاه به روند نهادهای قانون‌گذار منطقه، به دلیل ممنوعیت انجام معاملات در دولت پادشاهی سعودی خواست که نامش فاش نشود. وی اظهار داشت که رهبران سعودی، به استفاده از اتریوم در پروژه‌های ملی برای کمک به اقتصاد این کشور، اظهار علاقه کرده‌اند. وی اذعان داشت:

بیشتر پروژه‌های بلاک چین در این منطقه بر بستر اتریوم کار می‌کنند؛ اما مردم در این مورد بسیار محافظه‌کارانه عمل کرده و فقط در حال ازمایش کردن ان‌ها هستند.

ارتباط حوزه خلیج‌فارس با شرکت ConsenSys

اتریوم سرمایه‌گذاران و شاهزادگان کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس را هدف گرفته است

 

گفته می‌شود که شرکت کانسنسیس با همکاری صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان سعودی، در زمینه‌ی سرمایه‌‌گذاری ریسک‌پذیر، حدود دویست میلیون دلار جمع‌اوری خواهد کرد.

در همین حال گفته می‌شود که شرکت سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر کانسنسیس (ConsenSys) نیز که توسط جوزف لوبین (Joseph Lubin)، یکی از موسسان اتریوم رهبری می‌شود، با حکومت‌های منطقه خلیج‌فارس ارتباط برقرار کرده است.

بنا بر اظهارات یکی از منابع خبری، صندوق ذخیره‌ی ملی سعودی (PIF)، با شرکت بلاک چینی ConsenSys ارتباطاتی داشته است؛ اما این‌که ایا شاهزادگان سعودی هم اقدام به سرمایه‌گذاری در پروژه اتریوم خواهند کرد یا خیر، هم‌چنان مشخص نیست.

علاوه بر ان، شرکت ConsenSys گفتگوهای خود با صندوق سرمایه‌گذاری عمومی سعودی را به منظور بررسی امکان سرمایه‌گذاری از طریق خرید سهام، تایید کرده است. طبق این گفت‌و‌گوها، قرار است تا در زمینه‌ی سرمایه‌‌گذاری ریسک‌پذیر، حدود دویست میلیون دلار جمع‌اوری شود.

این شرکت در حال حاضر، در مناطق خارج از عربستان سعودی، چند پروژه‌ی در دست اجرا دارد. هم‌چنین قرار است که این شرکت در شهر دبی، با مقامات محلی همکاری کرده و به شیخ محمد بن رشید ال مختوم کمک کند تا این شهر را به «اولین شهری که تا سال ۲۰۲۱ کاملاً توسط بلاک چین مدیریت می‌شود»، تبدیل کند.

اتریوم سرمایه‌گذاران و شاهزادگان کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس را هدف گرفته است

 

قرار است که شهر دبی تا سال ۲۰۲۱ به اولین شهری تبدیل شود که کاملاً توسط فناوری بلاک چین مدیریت می‌شود.

این شرکت در کشور امارات، از طریق همکاری با شرکت «Emirates Integrated Telecommunications Company»، در پی راه‌اندازی امکاناتی برای ارایه مجوزهای دیجیتال و خودکارسازی روند تایید هرگونه سند توسط نهادهای دولتی است.

رامی معلوف (Rami Maalouf)، مدیر کانسنسیس در مناطق خاورمیانه و شمال افریقا، اعلام کرد که در حال حاضر ۳۰ نفر از کارکنان این شرکت در دبی، در حال کار روی پروژه‌های هوشمند این شهر بوده و قرار است که این پروژه تا پایان سال ۲۰۱۹ به اجرا در بیاید. او گفت:

گفتگوهای زیادی با فعالان بخش‌های خصوصی و دولتی دبی و همین‌طور شورای همکاری خلیج‌فارس انجام خواهد شد. جذابیت این پروژه‌ها ان است که فهم و رغبت سرمایه‌گذاران درباره‌ی فناوری بلاک چین در حال افزایش و اوج گرفتن است.

عطیف یعقوب (Atif Yaqub)، مدیر ارتباطات بنیاد اتریوم و یکی از شرکای شرکت UKP Assets گفت که شرکت ConsenSys با شرکت Amanie Advisors در توسعه‌ی پلتفرم اتریوم برای ایجاد سرویس‌ها و محصولات منطبق با دین، مشارکت ندارد.

اتریوم سرمایه‌گذاران و شاهزادگان کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس را هدف گرفته است

 

عطیف یعقوب (Atif Yaqub)، مدیر ارتباطات بنیاد اتریوم و یکی از شرکای شرکت UKP Assets

پروژه‌ی یعقوب که قرار است در سال جاری به یک استارتاپ جداگانه تبدیل شود، شامل همکاری‌ با بنیاد کانسنسیس و مخاطبین صنایع بلاک چین گریفیث خواهد بود. در حال حاضر، بنیاد اتریوم در این پروژه سرمایه‌گذاری نکرده است. بااین‌وجود، یعقوب اذعان کرد که فعالیت کنونی او با گریفیث می‌تواند در نهایت به نفع دیگر استارتاپ‌ها، ازجمله شرکت سرمایه‌گذاری ConsenSys لوبین باشد. وی افزود:

چنانچه یک حکومت یا سازمان اسلامی بخواهد درگیر ایجاد یک محصول در این زمینه شود، ابتدا اتریوم را بررسی می‌کند و سعی می‌کند ان را درک کرده و دریابد که ایا استفاده از ان در ساختارهای کنونی جایز است یا خیر. ما تاکنون حداقل به این هدف دست‌یافته‌ایم. اگر ان‌ها (رهبران مسلمان)، بخواهند با ConsenSys یا هر شخص دیگری همکاری کنند، اگر در حال حاضر فرد و یا اکوسیستمی مشغول به توسعه‌ی یک اکوسیستم سازگار باشد، کار برای ان‌ها بسیار اسان‌تر خواهد شد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای ارز دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.
برچسب‌ها