آیا هش ریت بیت کوین ارتباطی با قیمت این ارز دیجیتال دارد؟

آیا هش ریت بیت کوین ارتباطی با قیمت این ارز دیجیتال دارد؟

به گزارش سیگنال به نقل از میهن بلاکچین،

پامپ ارزهای دیجیتال روزهای اخیر ممکن است مرتبط با آلتکوین ها باشد، اما معیارهای داخل زنجیره بیت کوین نیز بهبودهای مستمری طی سال گذشته نشان داده است. قیمت بیت کوین در بالاترین مقدار خود طی دو ماه گذشته قرار دارد و هش ریت نیز به رکورد جدیدی دست یافته است. اما آیا این دو با یکدیگر در ارتباط هستند؟

تقویت عوامل فاندامنتال

هش ریت همواره به عنوان یکی از نشانه های خوب سلامت شبکه در نظر گرفته شده است. هش ریت در کوتاه مدت ارتباط مستقیمی با قیمت ندارد، اما امنیت و توان شبکه را در بلندمدت افزایش می‌دهد که یکی از نشانه های روند صعودی می‌باشد.

از ابتدای سال ۲۰۱۹، هش ریت بیت کوین تقریبا ۱۸۰ درصد افزایش یافته و از ۴۰ اگزاهش در ثانیه به رکورد ۱۱۷ اگزاهش در ثانیه رسیده است.

در مقایسه می‌توان گفت که این شرایط برای بیت کوین کش و بیت کوین SV در مدت مشابه کاملا بدون تغییر بوده است.

هم چنین انتظار می‌رود سختی ماینینگ بیت کوین نیز دستخوش افزایش ۸ درصدی در هفته جاری شود.

وبسایت تحلیلی LongHash به بررسی روندها پرداخته است تا متوجه شود که آیا رابطه ای بین این معیارها و قیمت بیت کوین وجود دارد یا خیر.

از ۱ ژانویه ۲۰۱۹ تاکنون، سختی ماینینگ بیت کوین ۱۳۳ درصد، هش ریت تقریبا ۱۸۰ درصد و قیمت بیت کوین نیز تقریبا ۱۲۵ درصد افزایش یافته اند که بیانگر نوعی از ارتباط بین آنها می‌باشد.

در نیمه دوم سال ۲۰۱۸، با تسلیم شدن و کناره گیری ماینرها، قیمت بیت کوین نیز همراه با هش ریت و سختی ماینینگ کاهش یافت. FUD (ترس، عدم اطمینان و شک) مرتبط با مرگ ماینینگ به سرعت در اینترنت به وجود آمد، اما این مسائل با بازیابی معیارهای مورد نظر در سال ۲۰۱۹ کنار گذاشته شد.

آیا قیمت بیت کوین واقعا با این معیارها ارتباط دارد؟

این گزارش در ادامه بیان کرده است که قیمت بیت کوین در ماه ژوئن ۲۰۱۹ به اوج خود رسید اما سپس کاهش یافت و تا ۱۸ دسامبر با ۵۲ درصد اصلاح قیمت مواجه شد.

هرچند طی این ۶ ماه کاهش قیمت، هش ریت به همراه سختی ماینینگ به افزایش خود ادامه دادند. این موضوع به خاطر آن است که صنعت ماینینگ با چشم انداز سرمایه گذاری بلندمدت با هزینه اولیه زیاد سخت افزارها و قراردادهای بلندمدت کار می‌کند.

بنابراین هش ریت نیز به جای نوسان های کوتاه مدت قیمت بیت کوین، روندهای بلندمدت را دنبال می‌کند.

سوالی که به وجود می‌آید این است که آیا هاوینگ آتی که کمتر از ۴ ماه دیگر انجام می‌شود بر هش ریت بیت کوین تاثیرگذار خواهد بود یا خیر؟ از نظر تئوری باید چنین باشد زیرا کاهش سودآوری ماینینگ به دلیل کاهش ۵۰ درصدی پاداش بلاک منجر به کاهش عملیات ماینینگ و در نتیجه کاهش هش ریت کلی خواهد شد.

دو هاوینگ گذشته منجر به روندهای صعودی چشمگیر قیمت بیت کوین و سرمایه گذاری های بیشتر در ماینینگ و افزایش هش ریت شده اند. نتایج هاوینگ آتی عمدتا به تاثیرات آن بر قیمت بیت کوین بستگی خواهد داشت.

تحلیلگران این صنعت به دو دسته تقسیم شده اند. دسته اول بیان می‌کنند که هاوینگ آتی تاثیرات خود بر روی قیمت را گذاشته است و دسته دوم نیز معتقدند که روند صعودی بزرگتری پس از هاوینگ رخ خواهد داد. مدل های اقتصادی نظیر مدل انباشت به جریان و مدل ارزش انرژی با نظر گروه دوم موافق اند اما فقط زمان می‌تواند این موضوع را مشخص کند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.