آغاز زودهنگام تعمیرات اساسی در منطقه نار و کنگان

آغاز زودهنگام تعمیرات اساسی در منطقه نار و کنگان

به گزارش سیگنال به نقل از شانا،

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، سیدابوالحسن محمدی، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی گفت: از ابتدای پروژه تعمیرات اساسی امسال این شرکت 345 متر از خطوط لوله سرچاهی میدان کنگان طبق برنامه در حال تعمیر است، همچنین تعمیرات اساسی مرکز جمع‌آوری گاز شماره 3 کنگان حدود 96 درصد پیشرفت داشته و در دو روز آینده عملیاتی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ادامه تعمیرات اساسی ناحیه عملیاتی کنگان در مدت یک ماه از اواخر تیرماه تا اواخر مردادماه انجام می‌شود، افزود: تعمیرات دوره‌ای این شرکت برای نگهداشت تولید پایدار، صیانت از سرمایه‌های ملی و مدیریت دارایی‌های فیزیکی و با اتکا بر توانمندی داخلی و تلاش شبانه‌روزی کارکنان برنامه‌ریزی‌ شده است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی اظهار کرد: برنامه زمان‌بندی پروژه تعمیرات اساسی سایت‌ها، خطوط لوله مدفون و روسطحی در سال 1400 با هدف حداقل کاهش نسبت به تولید تکلیفی و بر اساس الزام‌های اداره بازرسی فنی و خوردگی فلزات، ارزیابی ریسک انجام‌شده (RBA) خطوط لوله، تاسیسات و تجهیزات تدوین و پس از دریافت مجوزها در اختیار مناطق عملیاتی قرار گرفت و با رعایت کامل الزام‌های اچ‌اس‌ئی و پروتکل‌های بهداشتی مبارزه با ویروس کرونا انجام می‌شود.

محمدی ادامه داد: تعمیرات دوره‌ای منطقه عملیاتی آغار و دالان در تیرماه و منطقه عملیاتی پارسیان تا اواسط مهرماه برنامه‌ریزی‌ شده است، همچنین تعمیرات اساسی منطقه عملیاتی سروستان و سعادت‌آباد به‌عنوان تنها منطقه عملیاتی تولید نفت این شرکت نیز در شهریور و مهر امسال انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: در پروژه تعمیرات اساسی امسال حدود 137 هزار نفر ساعت کار پیش‌بینی‌ شده است که شامل 60 هزار نفر ساعت تعمیرات خطوط لوله به متراژ تقریبی 4 هزار و 972 متر در سایزهای سه تا 48 اینچ و حدود 77 هزار نفر ساعت کار تعمیراتی روی تاسیسات و تجهیزات مراکز جمع‌آوری، لخته‌گیرها، ایستگاه تقویت فشار نار، پالایشگاه گازی دالان و مرکز CPF سروستان و سعادت‌آباد است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی اعلام کرد: مراحل تعمیرات خطوط لوله شامل خاک‌برداری، پوشش‌برداری، بررسی و بازرسی خطوط لوله و در صورت لزوم برش لوله‌های معیوب و سرانجام جایگزینی و جوش لوله بدون عیب است که پس از انجام مراحل بازرسی، لوله‌ها دوباره بر اساس استانداردهای مربوطه پوشش‌گذاری و دفن می‌شوند.

به گفته محمدی، پروژه تخصصی و منحصربه‌فرد تعمیرات چهار دستگاه ژنراتور گازی و توربین SGT-400 ایستگاه تقویت فشار گاز نار نیز در حال انجام قرار دارد که هم‌اکنون یک دستگاه تعمیر و در محل ایستگاه نصب‌ شده است.

شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی از شرکت‌های زیرمجموعه شرکت نفت مناطق مرکزی ایران است که پنج منطقه عملیاتی پارسیان، آغار و دالان، نار و کنگان، سرخون و گشوی جنوبی و سروستان و سعادت‌آباد را راهبری می‌کند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات کامودیتی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.